Jaarboek 2021

Het nieuwe jaarboek 2021 met als titel ” Besmet, Beschadigd en Hersteld” is uit!

Het jaarboek wordt deze week bij alle leden bezorgd en buiten het eiland per post verzonden.

Opnieuw is de redactie erin geslaagd een gevarieerde collectie artikelen te verzamelen.

In de huidige Corona/Covid-19 periode zijn de verhalen over lepra in de Middeleeuwen (Hans Zuurdeeg) en cholera in de 19e eeuw (Kees de Koning) natuurlijk bijzonder interessant.

Een ander boeiend verhaal gaat over een geheimzinnige moord in Stavenisse bij het Diepe Gat (Roy Hage). De geschiedenis en verhalen over de familie Leconte uit Sint-Annaland worden beschreven door Mike Ridderhof.

Hans Zuurdeeg leverde ook de bijdragen over molen De Hoop in Tholen en over de oudst bekende steenbestrating op Tholen (Sint-Maartensdijk). De coverfoto is een detail van het wegdijk aan Onder de Linden.

Lees ook het artikel in de Eendrachtbode van deze week over het jaarboek!

Nog geen lid?

Ben je nog geen lid, maar wel geïnteresseerd in de geschiedenis en het erfgoed van Tholen?

Meld je dan aan via de knop hiernaast.

Voor slechts €12 per jaar (€18 per gezin) ontvang je dit jaarboek en tevens het jaarboek van vorig jaar! Daarvoor heb je ook toegang tot de activiteiten van de vereniging die voor leden vaak gratis zijn.

De jaarboekjes zijn eventueel ook los te verkrijgen voor €4 per stuk.